Test...

Assalammualaikum... First of all... I want to apologize to my lecturer because i don't want to involve in blog competition... Because this blog i want to share to all people in Bahasa Malaysia... But only some post i will make in English... Which is against the rule... Hehe...

Jdi sebagai seorang blog beginner saya memerlukan byk idea utk menjadi kan blog saya menarik...
Any suggestion? Huhu...

Jdi hari nie saya nk kogsikan kisah saya menuju ke menara gading...

Saya (tengah) dan kawan - kawan...

Saya brsekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Pasir Gudang 3 (SKPG3) dan brsekolah agama di Sekolah Agama Pasir Gudang 1 (SAPG1)... Malu nk cita ttg masa kecik2 nie sbb byk bnda gila yg saya lakukuan... X pe kita cita bila dh matang sikit ye... Hehe...

Sekolah Kebangsaan Pasir Gudang 3 (SKPG3)

Sape yg kenal saya tau la sape saya nie... Saya bkn la orang yg boleh di katakn pandai sbnarnya... Klu nk tau saya nie dari darjah 1 sehingga ting 3 x pernah msk kelas pertama... Saya nie bdk2 kelas belakang je (yg gila2 tu)... Saya sekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Pasir Gundang 3 (SMKPG3)... Tapi bila nk PMR je entah mcm mana saya nk blaja brsungguh2 (kepala ada trhantuk kat mana2 kot)... Jdi bila sya memperolehi keputusan yg agak baik jgk la masa PMR saya dapat masuk kelas pertama iaitu 4 Sains Tulen (4ST)... For the first time in my life...!!!

Sekolah Menengah Kebangsaan Pasir Gundang 3 (SMKPG3)

Apa pandagan saya ttg kelas prtama adalah x best dan x bagus... Terus terang saya katakan kelas prtama nie orang die x bgs (selama nie saya x prnah campur bdk2 pandai kat sek saya)... Die org nie besar kepala dan perangai die org walaupun dpn cikgu baik tapi kat belakang cikgu mcm SETAN... Huhu... Saya lebih suka kawan saya di kelas belakang...

Sbnar nya, semasa saya ting 3 saya dh tanam niat suatu hari nnti saya nk msk UTHM... Jdi selepas SPM saya ada mohon UTHM course Kejuruteraan Mekanikal dan dapat tawan pertama saya tu... Tpi entah mcm mana saya pilih msk matrik iaitu Kolej Matrikulasi Johor (KMJ)... Pengalaman yg teruk saya di KMJ nie ialah masa first time mak dgn abah nk balik selepas hntar saya daftar saya nk menangis... Huhu... Malu sehhh... Tpi selepas sebulan saya dh x homesick lgi...

Kolej Matrikulasi Johor (KMJ)

Pandangan saya ttg matrik ialah x best jgk (apa la yg best bagi saya nie)... Haha... Sbb x de life... Hidup mcm kne kurung je... Jadual padat... Tpi kawan di matrik lebih baik dari kat sek... Saya brharap cpt habis dan cpt keluar dari matrik ini... X de byk kenangan pun kat KMJ sini cuma saya trigt kawan saya yg brbangsa cina sorang nie (name die rahsia)... First time saya ada kawan brbangsa lain dan ianya mmg best... Percaya lah...

Habis matrik saya meghabis kn lesen saya... Antara ujian yg ssh saya prnah buat ialah ujian memandu... Klu nk cita mcm mna saya bleh dpt lesen kete mmg kelakar la... JPJ tu x test saya btol2 pun... Hehe... Trus die lulus kan... Trus kn cerita, bila saya dpt tawaran ke Universiti Tun Hussien Onn Malaysia (UTHM) pogram sarjana muda terus saya rasa mcm x prcaya yg saya nie dh nk amik ijazah (sesuatu yg saya sgt2 x sangka)... Sbb klu nk ikut kn saya nie datang dari kelas2 yg x pandai...

Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM)

Skrag saya di UTHM, pandangan saya ttg UTHM ialah mmg best (akhirnya)... Tpi perjalanan saya masih belom selesai... Saya akan brusaha brsungguh2... Doa kn la saya utk menempuh hidup di sini... Saya sgt brsyukur kerana brjaya sampai ke menara gading (sesuatu yang saya tidak sangka)... 

Terima kasih kerana sudi membaca... Insyallah saya akan kongsi kn kisah2 yg menarik di blog ini...:-)








0 comments:

Post a Comment