Test 4...


Alhamdulillah... Selesai sudah kovokesyen akak di Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam semalam...

Istiadat Konvokesyen Uitm Ke-75

Tahniah di ucap kan kepada akak saya iaitu Siti Rahmah binti Mohd Redzuan yang telah mendapat diploma di dalam Pengurusan Teknologi... Semoga dengan itu dapat lah dia mendapat kan perkejaan yg baik atau menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi... Insyallah...

Siti Rahmah binti Mohd Redzuan


Nak di ceritakan saya bergerak dari rumah di Pasir Gudang pukul 5 pagi... Turut ikut bersama ialah pakcik saya iaitu cik lani... Mula-mula gerak tiada masalah tetapi apabila sampai di selangor tiba-tiba pulak sesat... Aduhai... Pusing puya pusing... Kepala dah pening... Nasib baik ada budak nak tunjuk kan jalan... Alhamdulillah... Terima kasih di ucap kepada budak itu (Maaf tak tau nama)... Mungkin kami tak sempat datang jika tidak bertemu dengan budak itu... Allah sahaja yang dapat membalas jasa baik budak itu... Terima  kasih sekali lagi di ucap kn...

Thank You

Sampai di UiTM Shah Alam kami perlu parking kereta di Pasaraya Giant... Seterusnya beratur mendapat kan bas untuk masuk ke dalam kampus UiTM... Pelajar2 yang terlibat konvo di dahulu kan... Jadi akak saya terpakasa bergerak dahulu... 

Akak dalam bas UiTM

Selepas itu baru lah di ikuti oleh ibu bapa dan lain2... Sampai sahaja di stadium di dalam kampus UiTM saya perlu beratur untuk masuk ke dalam lift untuk pergi ke tingkat 3... Setelah itu saya perlu menunjukan kad jemputan... Hanya 2 orang sahaja yang berumur 12 tahun ke atas yang di benar kan masuk... Mak saya menjaga adik saya dan abah pulak teman kan emak... Jadi saya dan pak cik saya yang memasuki stadium tersebut...

Di dalam stadium saya dan cik lani mengambil tempat duduk masing2... Dan saya melihat keadaan sekeliling...


Dalam stadium yang besar dan cantik

Banyak nya ibu bapa yang menunggu untuk menyaksikan anak mereka berada di atas pentas (Siap bawa bunga besar2 lagi)

Saya dan Cik Lani di dalam stadium

Itu akak saya bersama Naib Cancelor UiTM di atas pentas untuk mengambil sijil diploma nya (Maaf gmbar x elok)

Selesai semua kami bergambar di luar stadium (Maaf x bleh upload lagi)... Setelah itu saya bergerak ke rumah saudara saya yang berada di Kuala Lumpur... Kami bergerak pulang pada pukul 3.30 pagi... Ayah saya menghantar saya ke Parit Raja, Batu Pahat dan Terus pulang ke Pasir Gudang... 


*Teringat saat itu saya terfikir... Bila lah saya akan merasakan pengalaman konvokesyen saya... Doa kan saya ye...:-) 

2 comments:

Ani said...

smpat jugak update...
lol bru bukak blog rini...

asl tak masokkan pic ko pkai jubah aq...hahaha...
eh pada aq pic tu....hahahahaha

Mat said...

Smpat je klu nk... Haha...
Nnti aku balik aku nk amik gmbar2 tu...
Lpas tu nk upload kat sini...

Post a Comment